för att göra en lång historia kort

Arvid, nu behöver du inte längre se en jävla sol när du kikar in här. Bra va?

Hur som hellst, valborg. Min och Veenas kväll. Inget snack om saken.
Det började hemma hos Sophie med 9 brudar och 1 kille. Som vanligt var det halvspårat, mat och för mycket alkohol. Vid halv tio tiden cyklade jag och Veena upp mot stan. Eller ja, Veena cyklade och jag satt njöd på pakethållaren.
Upp på stan, träffa pappa, försätta norrut, träffa pojkar, "han som bor här är på frimis", känna en inte allt för oväntad besvikelse, ett kort träningspass, skratta, gå vilse på norr, upp på stan, trösta en gammal vän, äta sockervadd, en hand på min midja och glädjerus genom kroppen, tala ut, cykla tillbaka mot sörby, bli utskrattad, vara vilse med Veena för andra gången under denna kväll, vänligt med bestämt be några stackare att försvinna, upp på stan, sitta på alkisbänken på våghustorget, träffa vänner, somna på Kickis soffa i en trygg famn. Kvällen blev inte alls som planerat, men roligt var det. Veena gjorde min kväll. Punkt slut.

Kommentarer
Postat av: a

(Y)

2009-05-05 @ 00:09:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0