två dagar i rad med en underbar kvinna

Igår spenderades eftermiddagen tillsammans med Marika, och lite senare även Cajsa. Mycket bra.
Jag och Marika gick till Espresso House (tror jag att det hette? ni vet det nya på stortorget) och fikade, snackade deepshittalk om allt och ingenting, skrattade mer eller mindre oavbrudet och den glädje som har varit ganska låg inom mig blev skyhög på 3 minuter. Efter någon timme kom Cajsa, och vad gör vi? Jo, vi gick raka vägen till Java och fikar igen, snackar mer strunt, skrattar mera och jag fick ont i magen av allt fikande. Men så kan det gå när inte haspen är på.

Jag och Marika kom iallafall fram till att vi ska börja träna, på riktigt och tillsammans.

När jag klockan 17:00 idag verkligen inte orkade forsätta med att måla på min förbannade tavla gick jag upp på stan i regnet, gick in på polarnopyret och pratade med Emelie. Tanken var att jag mest bara skulle gå in och hälsa, men jag fastnade. Och glömde bort att jag skulle ringa Marika. Förlåt. Den bortglömda kvinnan ringde mig istället och på söndag börjar vårat nya liv.

Marika, puss på oss.

Kommentarer
Postat av: Marik

puss.

imorgon smäller det. vårt nya liv.

<3

2009-05-09 @ 20:00:16
URL: http://maikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0