jag blir fängslad, fast, jag kan inte låta bli

Jag och att läsa böcker hör inte ihop. Jag har aldrig riktigt tyckt om att läsa. Jag har läst många böcker, men det har alltid tagit lång tid. Några månader sådär.

Igår gick jag en promenad till Coop för att överhuvudtaget gå utanför dörren under dagen. Tanken var att jag skulle köpa nya block, men några såna som föll mig i smaken hade de förstås inte. Jag gick förbi ett stort bord med böcker och det var en titel som jag fastnade för direkt. När jag snabbt skummade igenom baksidan insåg jag att , ja, den här boken ska jag läsa.

Jag har sen igår eftermiddag läsa halva Snälla pappa, nej. En sann historia om en barndom med sexuella övergrepp, misshandel och ovishet. Man blir äcklad, rädd och förstår inte riktigt att det verkligen händer på riktigt.

Nu ska jag fortsätta läsa. Det är nästintill omöjligt att lägga ifrån sig boken.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0