när inspirationen sviker

Skriv om ditt lov. Det är vad folket vill att jag ska göra när jag säger att jag inte har något att skriva om. Inte för att mitt lov har varit ett spännande äventyr med fantastiska berättelser att redovisa. Det har snarare varit precis som alla andra lov. Jag går upp på tok för sent, lyckas med att inte göra någonting under alla de vakna timmarna och kryper sedan ner i sängen då klockan har gått från kväll till tidig morgon.

När julafton, alla födelsedagar, släktträffar och kaos hade paserat var det som om stormen dog. Det var fritt fram att andas ut, vilket jag gjorde. Strukturen på livet försvann och jag tog varje minut som den kom. Ordningen och dygnsrytmen försvann. Det är himla skönt. Till en viss gräns.

Nu har jag två dagar på mig att vända tillbaka dygnet till det normala igen. Det kommer att bli en utmaning. En tuff utmaning.


Kommentarer
Postat av: Anonym

http://jessicathatsme.blogg.se/2009/january/utlottning-av-glow.html



19 timmar kvar

2009-01-05 @ 01:54:14
Postat av: a

du formulerar dig på ett sätt som gör dina inlägg värda att läsa oavsett innehåll

2009-01-05 @ 02:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0