att släppa lös elden

Igår kväll var det Hännes Arm-möte med vråldålig uppslutning. Fyra av tio var där, och samtliga fyra kom för sent. Hur som hellst så var det jag, Axel, Cajsa och Frida som tillslut satt i Holken och småpratade om mest ingenting.

Värmeljus är mysigt. När alla lampor är släckta och ett tjugotal ljus lyser upp rummet, då är det mysigt. Tills Cajsa blir chef över tändstickorna och det är kokande stearin över halva bordet, en decimeter hög låga och ett brinnande bord. Vi hämtar snö. Det var en bra idé tills Cajsa kastade på snön och lågan blev närmare än meter hög. Fyra personer skrek.

Nu är det ett stort svart brännmärke i bordet. Inte för att någon kommer lägga märke till det. Det smälter in i allt annat som inte ska var på det bordet egentligen.

"Jag kan inte förstå att jag har gjort det här. Det här är inte jag. Jag börjar bli en pyroman"

Cajsa


Kommentarer
Postat av: cajsa

oups? haha!

2009-01-06 @ 18:22:32
URL: http://baracajsaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0