veckans fjärde dag

det var en helt okej morgon. och en helt okej skoldag. tjugo över åtta till halv tolv var det fysik som gällde. sen slutade jag. tack!
jag satte mig på bussen, och somnade. vaknade med lite halvt panik precis när jag skulle gå av, men så går det när man sover på bussen antar jag.
hemma satte jag mig framför datorn och gjorde mest ingenting, i tre timmar. hur jag lyckades med det är det ingen som vet. bloggvärlden tar över mig. så är det bara.
klockan fem hade jag och mamma bestämt att vi skulle träffas inne i stan för att åka till gymmet tillsammans. halv fem gick bussen som jag var tvungen att ta för att hinna. och jag missade den. totalt. jag måste ju vara inne klockan fem. jag cyklar! det var den dummaste idéen jag kommit på under den senaste tiden. men cyklade gjorde jag. tjugoåtta minuter tog det. någon uppvärmning på gymmet behövdes inte direkt. jag var trött, men jag lyckades köra ett pass iallafall. jag var ännu tröttare efteråt.

nu har jag precis bakat kolakakor. det är ju fika imorgon. tack för det.
åtta skoltimmar kvar till höstlov. tack för det.
björn kom nyss med en kopp te. tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0