tanken som slår mig ibland

Helt galna och egentligen ganska så idiotiska tankar snurrar i mitt huvud ibland. Speciellt på bussen. Jag sitter helt still på ett av de blåa nersuttna sätena, musiken blockerar det oändliga ljudet av människor och jag kollar med betraktande ögon hur alla rör sig. De går på bussen, av bussen, använder kroppsspråket även fast de talar i telefon, kollar på andra med smygande blickar och lever sina liv. Jag är betraktaren.

Jag funderar ofta på vad andra människor gör när de har klivit av bussen. Alla de personer som för några minuter är en del av mitt liv. En biroll i mitt liv. Hur ser deras liv ut?

Tanken slår mig ibland. Det bara är så. Funderar de någonsin på hur mitt liv ser ut? Är jag en del av deras liv så som de är en del av mitt?

Kommentarer
Postat av: freddy

du är duktig på att skriva :)<3

2008-11-28 @ 08:41:42
Postat av: Danne

kul att läsa, du verkar ha lite vett i skallen du :D kul att det finns folk som har det nu för tiden ;)

2009-06-24 @ 22:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0