att säga saker. och att mena det.

Det är måndag och det är inte en bra dag. Det är inte bra att börja veckan med ett fysikprov som låg lite över mina kunskaper. Mer än en bokstav i betyg kommer det nog inte att vara på det provet. Jag vill så gärna skrika fula ord. Hellst jättehögt. Men jag har lyckats behärska mig hela dagen.

Matematik. Kurs C. Derivata. Nej, det är inte direkt några saker som vill fungera i mitt huvud. Att  ta upp kampen mot derivatan har jag försökt med hela dagen, och jag är inte klar än. Imorgon är det matteprov och det är fortfarande en del saker som inte vill fastna. De där G-uppgifterna fungerar kalasbra. Vad hände med resten av frågorna? Det verkar som om en del av mig redan har tagit lov.

Nu är det matteboken som gäller igen. Långa ekvationer, trehundra knapptryckningar på miniräknaren och en stor kopp te.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0