prylar, minnen och skräp. och ett sms

idag har jag städat rummet. städat lådorna i byrån. eller, iallafall börjat. jag har hur mycket saker som hellst. pennor, hårnålar, medicinförpackningar, smycken, papper, böcker, sladdar, vykort, skolkataloger, kvitton i mängder, smink, golfbollar, nagellack, brillor, tidningar, halva kortlekar, hårspray, mera papper och alla saker från kjesäter. det mesta jag hittade var skräp och slängdes direkt, men det fanns saker jag satt och bara kollade på utan att jag kunde sluta le. saker som jag hade glömt bort men som faktiskt betyder.
jag behöver rensa ibland. jag behöver ordning.

nästa projekt är garderoben. jag frågar mig själv varje dag: använder jag verkligen allt det här? nej, det gör jag inte, så nu ska massor rensas ut. det känns så bra att skicka iväg kläderna till någon som behöver de bättre än mig själv. jag tycker om att göra någon glad. tummen upp för välgörenhet. tummen upp för att jag skickar mina gamla kläder till estland.

jag fick ett sms idag. mitt i mitt tråkiga städande. det var ett speciellt sms som jag blev obeskrivligt glad av. välformulerat och skrivet från hjärtat. det var det finaste smset på länge. tack marika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0