polis, polis, martin polis



att längta efter någonting mer än det mesta annat. att varje minut vänta på att någonting speciellt ska hända. att vara tvungen att göra någonting som egentligen inte är helt rätt för att det inte finns något alternativ. jag vet inte exakt hur länge, men nu pratar vi om flera år som martin har väntat på att komma in på polishögskolan. nu har han kommit in. imorgon lämnar han det trygga örebro och ger sig ut på ett äventyr till umeå. där ska han förverkliga en dröm.
 
igår kväll hade vi en hejdå-kväll.
grillning, deepshit-talk och skratt.
han fick en tårta och en poliströja.
 
martin, jag vill bara säga lycka till.
jag vet att du kommer klara det utmärkt.
jag vet att du kommer bli en riktig polis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0