livet. det där. lägerlivet.

att varje sommar åka iväg till en plats där alla pratar med alla, där alla ser än, där ingen bryr sig om hur man ser ut, där alla frågar hur man mår, där man inte behöver anstränga sig för att passa in. där man kan vara sig själv. det är där jag mår som bäst. scoutläger heter det har jag hört.

att vara scout betyder i mångas ögon att man är konstig och töntig. om man nämner att man är scout måste man ofta förklara och försvara sig. det är sjukt.

jag kom för några dagar sen hem från Boomerang, ett seniorläger på Vässarö. världens bästa ö enligt mig. jag känner mig hemma där. jag känner mig trygg där. och framförallt, jag känner mig trygg bland scouter.

under en vecka lyckades jag leka På rymmen i 12 timmar, dansa magdans, gå lös på discon, kolla på nattbio, grilla marsmallows mitt i natten och bada naken i soluppgången med två underbara vänner. och nya träffa vänner, lära känna de jag redan kände bättre. och det viktigaste, lära känna mig själv. jag hittade nya egenskaper, nya tankar och ett nytt beteende hos mig själv. det känns bra.

alla ni som inte förstår vad vi scouter gör. ärligt talat, det går inte att förklara. vi är oss själva, gör allt galet man kan tänka sig, skrattar och leer dygnet runt och kommer hem och längtar tills nästa gång vi får chansen att omringas av scouter igen.

"även om jag slutar på scouterna så kommer jag alltid att vara scout. du vet, att vara scout är inte en fritidsaktivitet, det är en livsstil"
                                                                                                                                                           marika

tack

Kommentarer
Postat av: Marika

åh så fint skrivet. jag har tårar i ögonen. på riktigt.

2008-08-19 @ 20:13:52
URL: http://maikan.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0