andra året

första dagen i tvåan var precis som vilken skoldag som hellst. det var samma skola som i våras, samma tider, samma väg, samma folk. allt var precis likadant. förutom att vi har blivit tvåor, tvåorna har blivit treor och skolan är invarderad av 92or. men det hör väl till.

jag tycker att det är skönt att börja skolan igen. sommarlov är skönt. men vardagsrutiner är nästan ännu skönare.
men det där med att gå i skolan är inte alltid det enklaste. väckarklockan ringer samtidigt som solen håller på och vaknar, kampen om badrummet på morgonen, kommer jag försent till första lektionen-paniken när jag sätter mig på cykeln, de tunga ögonlocken under första lektionen, sista lektionen, och förmodligen lektionerna mitt på dagen med, det alltid försvunna pennorna, långa matköer, högarna med läxor och sena kvällar.
fast det finns mycket som är bra också. fantastiska vänner i skolan, skratt hela dagarna, glädjen och stoltheten när jag är klar med ett projekt eller en uppgift. och något som är viktigt för att jag ska fungera, vardagsrutin. allt det där med bestämda tider. ät nu, träna nu, plugga nu, sov nu. livet blir enkelt då.

snart är det dags för mig att sova. jag håller på att vända tillbaka dygnet efter sommarn där det var full fart natten lång.
tack för kaffet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0